laktacja.PNG
patronaz.PNG
shantala.PNG
nbas.PNG
previous arrow
next arrow

NEUROLOGOPEDIA

DIAGNOZA I TERAPIA NEUROLOGOPEDYCZNA 

Zajmuję się wczesną interwencją logopedyczną – terapią mowy i komunikacji u dzieci niemówiących/ słabo mówiących oraz terapią karmienia.
Serdecznie zapraszam dzieci z zaburzeniami i schorzeniami Ośrodkowego Układu Nerwowego (OUN) tj. wcześniaki, dzieci z ryzyka okołoporodowego, chorych neurologicznie (np. padaczka), z zaburzeniami o podłożu genetycznym.

Prowadzę diagnozę i terapię dzieci od urodzenia do 6 rż.

W obszarze moich oddziaływań znajdują się następujące problemy kliniczne:
• zaburzenia w zakresie realizacji odruchów oralnych (np. ssania) oraz wczesnych zaburzeń komunikacji i regulacji u noworodków i niemowląt;
• trudności w przyjmowaniu pokarmu tj. rozszerzenie diety, trudności w gryzieniu, żuciu, piciu, odmowa jedzenia - awersje i wybiórczości pokarmowe;
• opóźniony rozwój mowy (np. alalia, afazja);
• zaburzenia mowy i komunikacji wynikające z chorób neurologicznych np. padaczka;
• zaburzenia mowy i komunikacji u dzieci z zespołami genetycznymi;
• zaburzenia mowy i komunikacji u dzieci ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera);

W ramach pracy gabinetu oferuję:
• diagnozę neurologopedyczną;
• ocenę rozwoju dziecka przy użyciu skali Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej;
• doraźne interwencje neurologopedyczne oraz terapię krótkoterminową;
• terapię długoterminową (regularne spotkania 1 x w tygodniu, obowiązuje Regulamin Terapii – do pobrania w ZAKŁADCE DLA RODZICÓW

 

Wyznaję zasadę, że terapia logopedyczna jest zadaniem wspólnym: logopedy i dziecka oraz całego najbliższego środowiska pacjenta. Rodzic jest zawsze partnerem w terapii i uczestniczy w zajęciach gabinetowych. Dzięki temu uczy się jak pracować z dzieckiem w domu. Stymulacja rozwoju mowy i komunikacji zaczyna się w gabinecie, ale rozwija się i utrwala w środowisku życia dziecka. Bardzo często potrzebne są zmiany w stylu życia rodziny, nawyków żywieniowych czy form wypoczynku i relaksu. 

Współpraca z rodzicem / opiekunem, zaufanie i zrozumienie wzajemnych oczekiwań jest dla mnie priorytetem, warunkiem bazowym i niezbędnym do podjęcia się pracy z małym dzieckiem. To pozwala na maksymalną efektywność zajęć.

Jaki jest koszt – zobacz  CENNIK